رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه (آزفا) منصوب شد

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۸:۳۵ کد : ۲۷۸۵۳ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۰۵
طی ابلاغی از سوی دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند، دکتر اکبر شایان سرشت، عضو هیأت علمی گروه آموزشی ادبیات فارسی دانشگاه به مدت دو سال به سمت رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه (آزفا) منصوب شد.
رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه (آزفا) منصوب شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در ابلاغ صادره از سوی رئیس دانشگاه به دکتر شایان سرشت، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه (آزفا) آمده است؛ نظر به مراتب تعهد، تخصص و مسـئولیت پذیری و سوابق اجرایی جنابعالی، به موجب این حکم به مدت 2 سال به عنوان رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه (آزفا)، منصوب می‌شوید. انتظار میرود با عنایت به جایگاه ویژه و رو به رشد زبان فارسـی، با اسـتفاده از همه ظرفیت ها و توانمندیهای موجود در چارچوب سـیاستها و برنامه های دانشگاه، در جهت آموزش زبان فارسـی و ترویـج فرهنگ، ادب و رسوم ایران اسلامی در عرصـه بین المللی، تلاش برای پیشبرد اهداف دانشـگاه در جذب حداکثری دانشـجوی خارجی و بین المللی سازی دانشـگاه، توسـعه کمی و کیفی فعالیت مرکز آزفا در راسـتای آموزش زبان فارسی و تولید محتواهای آموزشـی و کمک آموزشـی در راسـتای  تحول در علوم انسانی و مجعیت علمی در موضوع آموزش زبان فارسـی، کوشا باشـید. امید است با توکل به خداونـد متعال و عمل به آموزه ها و ارزشهای اسلام ناب محمدی(ص) با برنامه ریزی، سعه صدر و بهره گیری از توان همکاران دلسوز و متعهد در راسـتای بیانیه «گام دوم انقلاب» تلاش جهادی نمایید و در راه پیشـرفت علمی دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی موّفق باشید.
شایان ذکر است؛ دکتر محمدجواد سلیمانپور، معاون بورس و امور دانشجویان بین‌الملل سازمان امور دانشجویان، طی نامه ای در آذرماه سال 1402، با ایجاد و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی (آزفا) برای دانشجویان و زبان آموزان بین‌المللی در دانشگاه بیرجند موافقت کرد.
دکتر شایان سرشت، دانشیار گروه آموزشی ادبیات فارسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی است. ایشان در سال 1385 مدرک دکتری تخصصی خود را در رشته و گرایش تحصیلی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه شهید بهشتی کسب کرد.

{روزمــــه}

آخرین ویرایش۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳